Headerbild

Lördag   9.00-14.00                  Söndag   9.00-14.00

Vecka 31 byts träningsdag

Gemensam träning med Karting

Vid körning dessa dagar är man själv träningsansvarig. Är ni fler får ni komma överens om vem som har ansvaret.

Måndagar 17.00 - 21.00

OBS! Vissa dagar kan andra aktiviteter pågå på banan. Info om det anges i Viktig info-ruta på hemsidans förstasida.

Kostnad 150 kr per träningstillfälle för icke medlem. Ev tillfällig licens behöver också lösas om tävlingslicens/Klubblicens saknas. Löses hos träningsansvarig innan körningsstart. Licensblocket ligger i träningsväskan.

Säsongskort för träning kräver medlemskap i klubben.
Säsongskortet gäller alla familjemedlemmar som är skrivna på samma adress.

Alt 1

Jobba av träningsavgiften genom att vara ansvarig träningsledare, delta vid utlysta klubbaktiviter, städdagar, funktionär vid tävlingar mm. Varje tillfälle ger 300 kr i rabatt på träningsavgiften. Den flitige kan därmed få "gratis" träning om denne är med på fyra aktiviteter.

Träningsansvar fylls i av var och en i det excelark som publiceras på Facebookgruppen SMK Västerås inför säsongen. Vid arbetsdagar/tävlingar mm så skrivs närvaron upp på närvarolista. Om andra arbeten utförs - stäm av med Lars-Åke Lundin i förväg.

Alt 2

Inget deltagande vid utlysta klubbaktiviteter som träningsansvarig, städdagar, tävlingsfunktionär mm ger en kostnad av 1200 kr. Har du närvarat färre än fyra tillfällen så reduceras träningsavgiften med motsvarande närvaro. (300 kr/tillfälle)

Under ditt första år som medlem så bjuder klubben på träningsavgiften. Det brukar finnas tillräckligt med utgifter ändå när man börjar!

Lördag alt söndag 09.00 - 14.00 är den officiella träningsdagen. Ring och kolla med träningsansvarig om du tänkt åka på tisdag då dessa träningar ibland avslutas tidigare beroende på väder, antal åkare, etc.

Träningsledare
Vad innebär det att vara träningsledare och vad tjänar man på att vara det? Ladda ner PDF:erna nedan och läs mer.

Träningsregler | Redovisning