OBS! Riktlinjer angående träning...

2020-04-09 i Allmänt

Viktig information angående träning i tider med Covid-19!

Med anledning av den rådande situationen med Covid-19 kommer vi att anpassa vår träning tills vidare inom SMK Västerås för att följa de riktlinjer och intentioner som Regeringen, Folkhälsomyndigheten, Riksidrottsförbundet, SVEMO och SBF har satt upp för att minimera risk för smittspridning. Som motorklubb bedriver vi utomhusträning vilket är något som uppmuntras och med följande åtgärder bedömer styrelsen att vi kan bedriva träning på ett säkert sätt.
Mot bakgrund av ovanstående bedrivs träning tillsvidare endast för klubbens licensierade medlemmar inom Gokart och medlemmar inom Minimoto/MiniGP. För att begränsa antalet personer på Hälla Ring kommer träningarna därför enbart att vara öppen för medlemmar enligt ovan och max 1 mekaniker. Inga andra medföljande.

Följande riktlinjer ska gälla på träningarna tills vidare:
- Håll avstånd mellan varandra i depån. Undvik närkontakt.
- Parkera med minst tre meters avstånd från varandra, utnyttja hela depåområdet.
- Håll god hygien vid banan.
- Tvätta händerna ordentligt före och efter toalettbesök. Använd tvål och handsprit.
- Är man sjuk eller har någon i familjen som är sjuk, ska man inte komma till banan.
- Har du ett yrke som är samhällsviktigt eller tillhör en riskgrupp ska du inte komma till banan.
- Undvik onödiga resor i samband med idrottsutövande.
- Ingen försäljning av mat och dryck sker på banan. Detta medtages av var och en.
- Träning bedrivs endast under förutsättning att det finns träningsansvarig på plats.

Styrelsen förbehåller sig rätten att justera dessa åtgärder med kort varsel och vi följer händelseutvecklingen och rekommendationer relaterat till Covid-19 noga. Styrelsen förbehåller sig även rätten att införa ytterligare begränsande åtgärder på träningen i det fall vi ser att nuvarande begräsningar inte är tillräckliga.

Håll er uppdaterad via hemsidan och Facebook!!

Styrelsen SMK Västerås
2020-04-08